Thursday, July 14, 2011

Does Myanmar needs more education centers or schools? (Burmese language)

Saturday, 26 March 2011 01:57 အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
ပညာေရးကြန္ယက္တြင္ အဓိကက်သူမ်ားမွာ ေက်ာင္းဆရာဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားႏွင့္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းရွိမွသာလွ်င္ ဆရာဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား ရွိႏုိင္ပါမည္။ သို႔ျဖစ္ျခင္းေၾက...ာင့္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ခြင့္မွာ
လြန္စြာ အေရးၾကီးျခင္းပင္ျဖစ္မည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ကို စာသင္ေက်ာင္းမ်ားျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ ထားၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟူေသာ အဆိုကလည္းရွိေနပါသည္။ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ျခင္းမည္သည္ အေျခခံက်သည့္ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ကေလးအခြင့္အေရး၊ လူငယ္အခြင့္အေရး တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္၊ စာသင္ၾကားခြင့္တို႔မွာ လူသား၏ ေမြးရာပါ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
မတ္လ ၂၅ ရက္၊ ေသာၾကာေန႔တြင္ ပဲခူးတုိင္း အေရွ႕ျခမ္း၊ ေရတာရွည္ျမိဳ႕နယ္၊ ေရနီျမိဳ႕မွာ NLD အဖဲြ႕၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ ေစတနာ့၀န္ထမ္း အဂၤလိပ္စာအေျခခံသင္တန္းေက်ာင္းကို ေဒသအာဏာပိုင္ မ၀တႏွင့္ ရ၀တတို႔က တားျမစ္ေႏွာက္ယွက္ခဲ့ၾကသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွ အနာဂတ္အေျမာ္အျမင္ျဖင့္ ပညာေရးကြန္ယက္ လုိအပ္ခ်က္ကို အၾကံျပဳခဲ့သည့္ေနာက္တြင္ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ သင္တန္းေက်ာင္းကို ဖြင့္လွစ္ရန္ ၾကိဳးစားခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ေႏြရာသီေက်ာင္းအားလပ္ရက္မ်ားတြင
္ လူငယ္မ်ား အသိ၊ ဗဟုသုတ တိုးပြားေစမည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္လည္းျဖစ္သည္။ ပညာသင္ၾကားခြင့္ ထြန္းကားေစမည့္ တာ၀န္ယူမႈလည္း ျဖစ္သည္။ ေစတနာ့၀န္ထမ္း ဆရာဆရာမမ်ားက ေက်ာင္းသားလူငယ္ ၆၀ ဦးခန္႔ကို စာသင္ၾကားေနစဥ္တြင္ ရ၀တ ဥကၠဌဆိုသူက မ၀တ၏ အမိန္႔အရ ေက်ာင္းကို ပိတ္ရန္ လာေျပာခဲ့သည္။ အမ်ားျပည္သူပိုင္ ဓမၼာရံုေနရာတြင္ အမ်ားျပည္သူ၏ လိုအပ္ခ်က္တစ္ရပ္ကို လူထုက ကိုယ္ပိုင္အသိ၊ ကိုယ္ပိုင္ တာ၀န္ယူမႈမ်ားျဖင့္ ကုိယ္ထူကိုယ္ထ သင္တန္း ေက်ာင္းကေလး ဖြင့္လွစ္ျခင္းကို အားေပးကူညီရမည့္အစား အာဏာျဖင့္ အတင္းအဓမၼ တားျမစ္ ေႏွာက္ယွက္ျခင္းမွာ လြန္စြာ အက်ည္းတန္လွပါ၏။
ျမန္မာျပည္တြင္းရွိ ျမိဳ႕ၾကီး၊ ျမိဳ႕ငယ္၊ ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားႏွင့္ တုိင္းရင္းသားတို႔၏ ေ၀းလံလွေသာ ေတာင္ေပၚ အရပ္ေဒသမ်ားတြင္ ကိုယ္ထူကုိယ္ထေက်ာင္းမ်ား၊ သင္တန္းမ်ားကို ဖြင့္လွစ္ျခင္းျဖင့္ ကေလးငယ္မ်ား၏ ပညာေရးလိုအပ္ခ်က္ကြက္လပ္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးလ်က္ရွိပါသည္။ ရပ္ရြာလူထုကျဖစ္ေစ၊ ေခတ္ပညာတတ္ လူငယ္မ်ားကျဖစ္ေစ ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳ၍ ကိုယ္တိုင္ တာ၀န္ယူေနၾကသည္မွာ မ်ားစြာ ခ်ီးက်ဴး ဖြယ္ရာလည္းျဖစ္သည္။ အမ်ားျပည္သူအတြက္ ဒီမိုကရက္စိတ္ထားမ်ားကို ဤလူငယ္ေလးမ်ား မည္သို႔ရရွိခဲ့ၾကပါသနည္း။  ဤကဲ့သို႔ေသာ ကိုယ္ထူကိုယ္ထေက်ာင္းမ်ား၊ သင္တန္းမ်ားမွာလည္း အာဏာပိုင္ အဆင့္ဆင့္၏ အေႏွာက္အယွက္ေပးမႈ၊ တားျမစ္ ပိတ္ပင္မႈမ်ားကို မၾကာခဏဆိုသလို ရင္ဆုိင္ေနရသည္။
ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားကို အဓိကမထားဘဲ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ လူငယ္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပညာမြတ္သိပ္မႈကို ျဖည့္ဆည္းေပးေနသည့္ ေနရာထိုထိုမွ ကုိယ္ထူကို္ယ္ထ ေက်ာင္းကေလးမ်ားကို အားလံုးက ၀ိုင္းရံ ရမည္ျဖစ္သည္ဟု သုံးသပ္မိပါသည္။ အားေပးကူညီၾကရမည္။ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို တႏုိင္တပိုင္ ျဖည့္ဆည္း ေပးရပါဦးမည္။ ထို႔ျပင္တ၀ ေရရွည္ တည္တံ့ေစရန္ စဥ္ဆက္မျပတ္ သင္ၾကားႏုိင္ၾကေစရန္ နည္းလမ္းမ်ားကို ကူညီ ရွာေဖြေပးရပါမည္။
လတ္တေလာတြင္ ပိုမုိအေရးၾကီးသည္မွာကား ေနရာအႏွံ႔အျပားရွိ ကုိယ္ထူကိုယ္ထေက်ာင္းကေလးမ်ားကိ
ု ေႏွာက္ယွက္တားျမစ္ေနမႈမ်ား လံုး၀ ရပ္တန္႔ရမည္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၊ သင္တန္းတစ္ခုကို ဖြင့္လွစ္ရသည္မွာ လြယ္ကူေသာ အလုပ္တစ္ခု မဟုတ္ပါေခ်။ လူတုိင္း လုပ္ေဆာင္ႏုိင္သည့္ အလုပ္တစ္ခုလည္း မဟုတ္ပါ။ ဟန္ျပလုပ္၍လည္း မျဖစ္ပါ။ ပညာေခတ္တြင္ စာသင္ၾကားခြင့္၊ ေက်ာင္းတက္ခြင့္မွာ မရွိ၍ မျဖစ္ပါ။ အထူးသျဖင့္ ေစတနာစိတ္ထားျဖင့္ ျမန္မာ့ ပညာေရး ရႈခင္းကို တင့္တယ္ေစရန္ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ၾကိဳးစားအားထုတ္ ေနသူမ်ားအေပၚ အားလံုးကလည္း ၀ို္င္း၀န္း ကူညီပံ့ပိုး ေပးရပါလိမ့္မည္။

ေမာကၡပညာေရး မဂၢဇင္း
၂၆ မတ္လ ၂၀၁၁

No comments:

Post a Comment